Конспект інтегрованого заняття:
«Прийшла весна» (з використанням мнемотехніки)
Освітні завдання: виховувати любов та дбайливе ставлення до природи;
розвивати зв’язне мовлення, зосередженість, допитливість, рухову активність спостережлевість, увагу, уяву і
фантазію; формувати природничо – екологічну, комунікативну, мистецько – творчу компетентності;
поглиблювати знання дітей про весняні зміни в природі, продовжувати
закріплювати ознаки весни, складати розповіді про весну за допомогою
мнемокарток; розширювати й
поглиблювати знання про весняні квіти, відгадувати загадки про них;
удосконалювати навички роботи з пензликом і догляду за ним; прищеплювати
бажання працювати аквареллю.
Матеріали: сюжетні картинки, мнемокартики на тему «Весна», дидактична гра «Весна
яка?», «Якої квітки забракло?», руханка «Вже весна прийшла», загадки про
весняні квіти, перші весняні квіти, акварель, аркуші паперу голубого кольору,
пензлики, вода, серветки.
Перебіг інтегрованої
діяльності
Психогімнастика «Квіти прокидаються»
(діти виконують дії за словами вірша)
Прокидаються квітки
–
Розкривають пелюстки.
Вітерець дихнув
легенько,
Пелюстки хитнув
тихенько.
Сутеніє, і квітки
Затуляють пелюстки.
Тихо засинають,
Голівками кивають.
-
Діти, до нас
завітала гостя. Відгадаймо хто ж вона.
Привітанням журавля я пробуджую поля,
Небеса і ручаї та заквітчую гаї.
Відгадали, хто вона, ця красуня чарівна ? (Весна)
-
Так,
це Весна. Ось і закінчилась зима! Природа почула подих весни, все навколо
почало оживати!
-
Діти,
а ви любите весну? Тож пропоную трішечки з нею пограти.
Дидактична гра «Весна яка?» (діти за
допомогою мнемосмужок підбирають слова прикметники до іменника. Весна яка….зелена,
казкова, квітуча, тепла і т.д.)
-
Сьогодні,
нам весна принесла кошик весняних квітів. А які це квіти, ми дізнаємося коли
відгадаємо загадки. Ви готові? Тож послухайте першу загадку.
1.
Я найперша зацвітаю
Синім цвітом серед гаю.
Відгадайте, що за квітка,
Бо мене не стане влітку. (Пролісок)
2.
Він маленький, він
біленький,
Має ніженьку тоненьку,
З ним легенько вітер грає,
Все гойдає, колихає,
Сповіщає рідний край!
Гей, весна прийшла! Стрічай! (Підсніжник)
3.
Жовтий, білий, голубий,
На землі росту один.
Весна має фокуси
Розпустились …(крокуси)
4. Виростає
з цибулинки,
Різні має він відтінки.
Сам поважний, наче пан,
Із чужих країв – …
(Тюльпан)
5. Із зеленої сорочки,
Що зіткав весною гай,
Білі дивляться дзвіночки.
Як зовуть їх? Відгадай!
(Конвалії)
-
Малята, ви так вправно відгадували
загадки, що Весна захотіла ще з вами пограти.
Дидактична гра «Якої квітки забракло?»
Вихователь
прикріплює на мольберті квіти. Пропонує дітям заплющити очі й ховає малюнок якоїсь
квітки. За сигналом діти розплющують очі, з’ясовують,
якої квітки забракло. Вправу можна повторити 3 – 4 рази.
-
Ви
були уважними і кмітливими, тож пропоную трішки порозважатися.
Руханка «Вже
прийшла весна»
-
Поки
ми з вами відпочивали, Весна підготувала для вас наступне завдання.
Мовленнєва
гра «Речення склади про весну розкажи»
(Складання речень про весну за
допомогою мнемосмужок. Перед дітьми картки-смужки із зображеннями. Всі
зображення на смужці до теми весни. Наприклад, пташки— спів — ноти. Така смужка
читається так: «Пташки співають пісні». Всі наступні мнемосмужки діти складають
аналогічним чином.)
-
Молодці, такі чудові речення ви
поскладали, Весні дуже сподобалися.
-
А я пропоную віддячити Весні, за
те що вона з нами так цікаво сьогодні розважалася, та допомогти їй пробудити з-
під снігу перші весняні квіти – підсніжники, намалювавши їх.
Етапи виконання
роботи.
Перед вами
аркуші паперу блакитного кольору. Умочіть пензлик у білу фарбу.
По центру намалюйте круглу пляму, це буде голівка підсніжника. Промиваємо
пензлик та набираємо зелену фарбу. Від голівки підсніжника проведіть униз
зелену смужку, це буде наша стеблинка. Ліворуч і праворуч проведіть до стебла
скісні лінії, щоб одержати листя квітки. Промийте пензлик і знову вмочіть його
в білу фарбу, проведіть вниз від голівки пензликом три невеликі ріжки –
пелюстки (з боків і в середині).
-
Але, перш ніж приступити, нам потрібно підготувати
пальчики до роботи.
Пальчикова гімнастика «Весна»
Весна, Весна, Весняночко!
Прийди до нас, паняночко! (плескати в долоні),
Розвій хмари снігові (махи руками над головою).
Розбий мости льодові (стукати кулачком по кулачку),
Зрости квіти запашні! (показати долоньками суцвіття
квітів)
-
Тепер наші пальчики готові до
роботи.
Самостійна робота
дітей. Вихователь індивідуально допомагає дітям, які цього потребують.
-
Які гарні квіти ви намалювали. Весна
дуже вдячна за допомогу. Настав час нам прощатися. Весна поспішає до лісу, щоб
пробудити його від зимового сну.
Підсумок.
-
Яка гостя до нас сьогодні
завітала?
-
Які весняні квіти ви знаєте?
-
Що найбільше сподобалося на
занятті?
Інтегроване заняття з сенсорно
– пізнавального розвитку.
Тема: «До зайчика на гостини»
Освітні завдання: Розвивати активність і самостійність дітей у процесі
виконання ігрових дій з предметами. Сприяти розвитку активного мовлення,
логічного мислення, дрібної моторики рук, зорового сприйняття кольору, розміру
предмета. Розвивати пізнавальний інтерес до навколишнього, вміння не
відволікатися від поставленого завдання. Розвивати вміння співпрацювати одне з
одним під час дидактичних ігор. Виховувати любов до природи та повагу до її
мешканців. Виховувати наполегливість, активність, бажання допомагати та
піклуватися про інших. Вправляти у звуконаслідуванні звуків природи. Закріпити
знання основних кольорів(синій, жовтий, зелений, червоний), формувати уміння
групувати предмети за кольором. Учити розрізняти поняття за кількістю «один»,
«багато». Формувати у дітей уміння та навички утворення однини і множини
іменників. Формувати у дітей уявлення
про різну величину предметів визначаючи розмір «великий», «маленький», вчити
групувати предмети за величиною. Вчити дітей перелазити через колоду довільним
способом. Продовжувати вчити розрізняти та називати диких тварин (заєць,
білочка, їжачок), формувати уявлення про те, де живуть дикі тварини, та що
їдять. Вчити дітей викладати готові форми (моркву) на площину («банку»),
закріплювати просторову орієнтацію «один біля одного». Вчити дітей обстежувати
предмет, визначаючи його форму та колір.
Обладнання : дидактичні ігри: «Великий - маленький», «Один - багато», «Добери за кольором»; заєць, їжаки різних кольорів, білочка, яблучка різних кольорів, горішок, грибочки, морквинки різної величини,2 кошика великий і маленький, колода, запис звуків природи, музичний супровід під час виконання аплікації, хатинка зайчика, вирізана банка з паперу.
Хід заняття:
(Вихователь організовує дітей. Стукають у двері, заходить листоноша з листом).
Листоноша: Добрий день дітки. Ось вам лист від зайчика.
Вихователь забирає лист й дякує листоноші.
-
Малята,
хочете дізнатися, що в цьому листі? Тоді я вам його прочитаю.
«Дорогі мої малята
гарні хлопчики й
дівчатка.
Такої чудової, осінньої днини,
запрошую вас на гостини.
Тож у ліс ви вирушайте,
та до мене поспішайте,
хатинку мою відшукайте.»
Вихователь: Ну що, вирушаємо до лісу в гості до зайчика?
Відшукаємо його хатинку?
Діти: Так.
Вихователь: Малята, а що полюбляє їсти зайчик?
Діти: Моркву.
Вихователь: Вірно, зайчик дуже любить моркву. Ось у мене
є кошики. Ми позбираємо зайчикові у
дарунок морквинки і покладемо їх сюди. Один кошик – великий, інший –
маленький. Велику моркву покладемо до
великого кошика, меншу до меншого. А зайчику понесемо лише велику моркву.
Дидактична
гра «Великий - маленький»
Вихователь: Максим,
яка в тебе морквинка? Велика чи маленька?
Дитина :
Велика.
Вихователь: До
якого кошика ми її покладемо?
Дитина: До
великого.
Вихователь: А в тебе Аня, яка морквинка?
Дитина :
Маленька.
Вихователь: А
її до якого кошика покладемо?
Дитина : До
маленького.
(Діти збирають
моркву, кладуть до відповідного кошика. )
Вихователь:
Які ви молодці, таку гарну моркву назбирали. Беремо великий кошик та вирушаємо
в дорогу.
-
Ось
ми і потрапили до лісу.(звучить запис звуків осіннього лісу.)
-
Що
ви чуєте у лісі?
-
Як
мелодійно співають пташки: цвінь – цвінь. Повторюйте разом зі мною: цвінь – цвінь.
-
Як гарно шумлять осінні листочки: шу – шу –
шу.
-
А
десь далеко в лісі пішов дощик: кап – кап.(Діти повторюють звуки за
вихователем.)
Вихователь: В
осінньому лісі можна побачити та почути багато чого цікавого. Подивіться, хто
це тут сховався?
-
Та
це ж білочка руденька. Вона назбирала горішки та грибочки, і хоче визначити
чого у неї більше.
Дидактична гра «Один - багато»
Вихователь: Малята, погляньте, у білочки лише один горішок та багато
грибочків. Скільки у білочки горішків?
Діти: У білочки один горішок.
Вихователь: А грибочків скільки?
Діти: Багато.
Вихователь: Як ви гадаєте чого у білочки більше горішків чи грибочків?
Діти: У білочки більше грибочків, тому що горішок один, а грибочків багато.
Вихователь: Білочка дякує вам, за те що ви такі розумні. А ми вирушаємо
далі.
Вихователь: Погляньте, що це лежить по середині дороги? Та це ж колода заважає
нам пройти. Але ви в мене вправні малята, зумієте перелізти через неї та
продовжити свій шлях.
Рухлива гра «Перелізь через
колоду»
(Діти по черзі, довільним способом перелізають через колоду)
-
Які
ви молодці, такі швидкі та вправні. Але
нам потрібно поспішати, бо нас чекає зайчик.
Вихователь: Малята, кого ми зустріли?
Діти: Їжачків.
Вихователь: Погляньте, які вони гарні та різнокольорові. Давайте ж
розглянемо, якого вони кольору? Ось цей їжачок червоного кольору, а цей
зеленого, цей синього, а останній жовтого кольору.
-
Женя,
якого кольору їжачок?(червоного)
-
А
цей Нікіта?(жовтого)
-
Юля,
а цей їжачок якого кольору?(зелений)
-
Останній
їжачок якого кольору, Мілана?(синього)
Вихователь:
Так малята, ви вірно назвали кольори.
У кожного
кольорового їжачка є свої кольорові яблучка: у синього – сині, у жовтого –
жовті, у зеленого – зелені, а у червоного – червоні яблучка. Вони
переплуталися, а їжаки не знають тепер де чиї яблука, бо вони не знають
кольорів. Давайте допоможемо та підберемо яблука відповідно до кольору їжака.
Дидактична гра «Добери за
кольором»
Вихователь:
Каміла, якого кольору твоє яблуко?
Діти:
Червоного.
Вихователь:
Якому, за кольором, їжачку ти віддаси яблучко?
Діти:
Червоному їжаку.
(Діти
добирають за кольором яблука, та кладуть на відповідного їжака)
Вихователь: Молодці, впоралися з цим завданням! Але ми повинні знайти
зайчикову хатку. Де ж вона? Доведеться ще трохи пройти.
Вихователь: Погляньте, он і зайчик нас зустрічає. (Діти дарують моркву та
розповідають про свої пригоди в лісі.)
Вихователь: Малята, ви так вправно допомагали лісовим жителям. Зайчик теж
просить вас про допомогу. Скоро настане зима, і зайчикові потрібно щось їсти.
Тож я пропоную, зробити консервацію з моркви, яку ми подарували зайчику. А
взимку він дістане моркву та буде нею смакувати.
Пальчикова гра
«Збираєм урожай»
В зайця дочки і сини
(присідають і роблять рухи
руками, сіють)
насіяли моркви.
Уродила морква,
Вся велика – отака!
(підводяться, показують розмір
моркви)
А тепер її час збирати,
(нахиляються «виривають
моркву»)
із земельки виривати.
(Діти сідають за столи)
Вихователь: Діти, погляньте, що лежить на столі? Назвіть овоч. (морква)
-
Якого
кольору морква?(оранжевого)
-
Якої
форми морква? (овальна, продовгувата).
-
Моркву
ви будете викладати в «банку», ось так, одна біля одної.
Вихователь: А тепер приступаємо до роботи. Зайчик приготував «баночку» і
моркву. Викладаємо моркву на заготовку .
Діти починають працювати, вихователь допомагає кожному малюкові, звертає увагу на те, що овочі
потрібно розміщувати один біля одного. Діти називають овоч, його колір та
розмір.
Діти працюють під музичний супровід.
Підсумок. Зайчик дякує вам малята за турботу. Тепер йому буде що їсти
взимку. А за вашу допомогу, зайчик дарує вам корзинку з солодощами.